Wczytuje Wydarzenia

+ Google Map
  • Wydarzenie minęło.

WYCIECZKA DO NIEDZICY

Wakacje ze świetlicami osiedlowymi Gorlickiego Centrum Kultury to naprawdę dobry pomysł na ciekawe spędzenie czasu, a 13 lipca br. to dzień, który na długo pozostanie we wspomnieniach dzieci i młodzieży uczestniczących w całodniowym wyjeździe do Niedzicy zorganizowanym w ramach akcji „Gorlickie Lato 2017”.

Zamek Dunajec w Niedzicy, który zwiedziliśmy to średniowieczna warownia,  jedna z większych atrakcji historycznych w polskich Karpatach. Poznaliśmy bogatą historię zamku wraz z legendami o Białej Damie, Brunhildzie i Bolesławie Łysym, Janosiku. Gdy przed bramą wejściową napotkaliśmy znak ostrzegający przed duchami, wielu z nas bacznie śledziło każdą komnatę, każdy zakątek w zamku by upewnić się czy gdzieś za murem nie czai się Dama w zwiewnych białych szatach.

Zamek w Niedzicy wyjątkowo uroczo prezentuje się na tle Jeziora Czorsztyńskiego. To po nim przez prawie godzinę pływaliśmy statkiem podziwiając malowniczą okolicę. Pomimo kapryśnej, momentami deszczowej aury, rejs widokowy był dla każdego wyjątkowym doświadczeniem, niektórzy płynęli statkiem po raz pierwszy w swoim życiu. Zwiedziliśmy też tamtejszą zaporę wodną.

Do naszych Gorlic wróciliśmy późnym wieczorem, zmęczeni ale radośni i pełni wrażeń.