Do 30 września trwa przedłużony rządowy program Polski Bon Turystyczny. Ze środków przeznaczonych na realizację programu z Funduszu Przeciwdziałania Covid-19 pozostały do wykorzystania blisko 2 miliardy złotych, które wciąż mogą wpłynąć na konta przedsiębiorców turystycznych i organizacji pożytku publicznego przyjmujących płatności bonem.

Polska i światowa turystyka nadal odczuwają skutki pandemii Covid-19. Szacuje się, że w ujęciu globalnym ruch turystyczny zmniejszył się z jej powodu o około 70%. Kiedy jednak pojawiła się nadzieja na stopniowy powrót do sytuacji sprzed pandemii, branża turystyczna po raz kolejny przekonała się o tym, jak bardzo wrażliwa na czynniki zewnętrzne jest turystyka. Wojna za naszą wschodnią granicą i obawy turystów przed podróżowaniem do tej części Europy to dla polskiej turystyki kolejny cios, w szczególności dla organizatorów, touroperatorów, przewoźników i branży hotelarskiej.

„Ze względu na konflikt w Ukrainie międzynarodowa turystyka wypoczynkowa będzie segmentem odbudowującym się wolniej niż oczekiwaliśmy, a obiektom sprofilowanym wyłącznie na obsługę gości biznesowych i turystów z zagranicy będzie trudniej podnieść się po wcześniejszych stratach. Jak pokazały ostatnie 2 lata największą zdolność przystosowania do zmieniającej się sytuacji wykazała turystyka krajowa, oparta na walorach przyrodniczych i krajoznawczych, która jest odpowiedzialna już za 60-70 proc. obrotu całej branży. Nie mam wątpliwości, że przysłużył się do tego Polski Bon Turystyczny. Program został przedłużony do 30 września, aby mogli z niego skorzystać wszyscy beneficjenci i jak najwięcej obiektów turystycznych, do których mogą wpłynąć z tego tytułu jeszcze blisko 2 miliardy zł. Dlatego cały czas zachęcam przedsiębiorców do udziału w programie” – mówi Andrzej Gut-Mostowy, sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki.

Wdrożony w pandemii program pomocowy Polski Bon Turystyczny pomógł wielu krajowym przedsiębiorcom wejść w kolejny sezon w dobrej kondycji. Celem programu było stymulowanie turystyki wewnątrz kraju i ten cel jest z sukcesem realizowany. Bon zachęca do turystyki w Polsce. W najbliższych miesiącach można się spodziewać zauważalnego wzrostu wykorzystania środków przez beneficjentów, co będzie nadal znaczącym wsparciem dla branży i motywacją dla turystów, aby korzystać z krajowej bazy noclegowej i obiektów turystycznych.

„Doświadczenia ostatnich lat i miesięcy pokazują, że firmy działające w obszarze turystyki nie powinny nastawiać się tylko na jedną grupę turystów czy kierunek. Obiekty turystyczne, biura podróży, hotele i touroperatorzy powinni dywersyfikować ofertę i dbać o pozyskanie nowych grup odbiorców. Od czasu uruchomienia Polskiego Bonu Turystycznego wiele firm otworzyło się na nowy model biznesowy i nowy dla nich segment, którym są rodzice podróżujący z dziećmi. Zainteresowanie atrakcyjnymi, rodzinnymi ofertami rośnie z roku na rok, coraz częściej obejmują one lokalne, krajowe podróże i miejsca, które dzięki nim można odkryć na nowo. Wakacje lokalne, podróże do miejsc położonych bliżej domu to trend, który od kilku lat zyskuje na popularności i nadal będzie się utrzymywał. Przedsiębiorcy, którzy dostosowali swoje oferty pod kątem rodzinnych podróży, stworzyli specjalne oferty i pakiety dedykowane rodzinom podróżującym z Polskim Bonem Turystycznym, już odczuli konkretne korzyści, utrzymali zatrudnienie i dotarli do zyskującej na znaczeniu grupy klientów. Wyraźnie wskazują na to wyniki badań przeprowadzonych przez POT, wg których dzięki możliwości korzystania z zaliczek opłacanych bonem turystycznym poprawiła się płynność finansowa co trzeciej badanej firmy, a ok. 70% przedsiębiorców dzięki udziałowi w programie pozyskało nowych klientów” – mówi Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Dla przedsiębiorców, którzy chcą wykorzystać szansę na dostosowanie swojej oferty do zmieniających się trendów, zwiększyć jej dostępność dla turystów i zadbać o kondycję finansową dzięki płatnościom realizowanym za pomocą Polskiego Bonu Turystycznego to ostatni moment na dołączenie do programu przed nadchodzącymi wakacjami i sezonem rodzinnych i szkolnych wycieczek, obozów czy kolonii dla dzieci.

Źródło: Polska Organizacja Turystyczna współrealizująca Polski Bon Turystyczny

Projekt i wykonanieAgencja Reklamowa TDesign Center - Reklama - Poligrafia - Skład DTP - Strony internetowe
Skip to content