W „Skrawku Nieba” w Łosiu uroczyście wręczono certyfikaty uprawniające do posługiwania się Znakiem Promocyjnym marki lokalnej KARPATING.
Certyfikat dla Gorlickiego Jarmarku Bożonarodzeniowego z rąk członków Kapituły odebrał burmistrz Rafał Kukla. Znakiem KARPATING wyróżniono także Festiwal „4 Strony Karpat”, organizowany przez Gorlickie Centrum Kultury i Miasto Gorlice.
Znakiem marki lokalnej Karpating oznaczane są tylko produkty, usługi i inicjatywy charakteryzujące się wysoką jakością, gwarancją pochodzenia i przyjaznością dla środowiska.
Certyfikaty przyznaje Kapituła Znaku Promocyjnego KARPATING, w skład której wchodzą:
- Olga Gałek – przewodnicząca Kapituły, Wiceprezes Fundacji Miejsc i Ludzi Aktywnych
- Jacek Kowalski – specjalista od marki miejsca, wykładowca, właściciel Beskid Masala IndoChaty
- Bartłomiej Sołtys – Nadleśniczy Nadleśnictwa Łosie
- Ewa Wachowicz – producentka, dziennikarka i prezenterka telewizyjna
- Andrzej Zarych – Dyrektor Małopolskiego Centrum Kultury SOKÓŁ
Projekt budowania marki lokalnej koordynuje Lokalna Grupa Działania „Beskid Gorlicki” na czele z Prezesem Zarządu Stanisławem Kaszykiem oraz Dyrektorem Biura Magdaleną Czech.
Marka lokalna KARPATING jest narzędziem promocji produktów i usług związanych z regionem, oferowanych przez twórców i usługodawców z obszaru powiatu gorlickiego, a także narzędziem promocji lub wsparcia inicjatyw mających znaczenie dla zrównoważonego rozwoju powiatu. Marka lokalna KARPATING powstała z potrzeby mieszkańców, podmiotów gospodarczych, organizacji społecznych i instytucji działających na rzecz zrównoważonego rozwoju powiatu gorlickiego w oparciu o lokalne zasoby obszaru oraz bogate dziedzictwo kulturowo-historyczne.
Rolą Znaku Promocyjnego KARPATING jest udzielanie rekomendacji dla produktów, usług i inicjatyw nim znakowanych, stwarzanie przestrzeni dla rozwoju ludzi i miejsc oraz budowanie przyjaznych relacji pomiędzy klientami, producentami i obszarem.
Celem znakowania produktów, usług i inicjatyw Znakiem Promocyjnym KARPATING jest:
- wsparcie przedsiębiorczości na Obszarze Powiatu opartej na zasobach lokalnego środowiska: dziedzictwie kulturowym, historycznym i przyrodniczym, ze szczególnym uwzględnieniem pasji i aktywności mieszkańców oraz produktów lokalnych,
- podnoszenie i upowszechnienie wiedzy dotyczącej dziedzictwa miejsca oraz wyróżniających się produktów i usług wśród mieszkańców i odwiedzających Obszar Powiatu,
- wyróżnienie produktów i usług o najwyższej jakości, wartościowych dla budowania marki lokalnej KARPATING,
- wsparcie spójnej i zintegrowanej oferty turystycznej Obszaru Powiatu,
- tworzenie sieci współpracy i wspólna promocja wyjątkowych produktów i usług oznakowanych Znakiem Promocyjnym KARPATING,
- wymiana wiedzy i doświadczeń w procesie wdrażania i promocji Znaku Promocyjnego KARPATING z partnerami lokalnymi oraz zewnętrznymi na poziomie krajowym i międzynarodowym,
- dążenie do podnoszenia jakości produktów i usług oznaczonych Znakiem Promocyjnym KARPATING,
- mobilizowanie lokalnej społeczności na rzecz zrównoważonego rozwoju Obszaru Powiatu, propagowanie dziedzictwa kulturowego i walorów Obszaru Powiatu.
Więcej o Karpatingu pisaliśmy tutaj