Wczoraj (26.06) w Gospodzie Magurskiej uroczyście wręczono certyfikaty uprawniające do posługiwania się znakiem marki lokalnej Karpating – to efekt III naboru na użytkowników Znaku. Wydarzenie odbyło się podczas konferencji podsumowującej wdrażanie Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2014-2020 przez Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Beskid Gorlicki”.
Sery i masło wiejskie, miody, warsztaty pszczelarskie, żywa lekcja historii, karpatella, oferta noclegowa, wycieczki po Beskidzie Gorlickim, mydło „Czarne złoto”, publikacja dla dzieci, piwa regionalne i wino – te produktu i usługi wzbogacą karpatingową ofertę.
Znakiem Karpating wyróżniono także Gorlicki Jarmark Bożonarodzeniowy oraz Festiwal „4 Strony Karpat” – wydarzenia organizowane przez Miasto Gorlice i Gorlickie Centrum Kultury.
Znakiem marki lokalnej Karpating oznaczane są tylko produkty, usługi i inicjatywy charakteryzujące się wysoką jakością, gwarancją pochodzenia i przyjaznością dla środowiska.
Certyfikaty przyznaje Kapituła Znaku Promocyjnego KARPATING:
- Olga Gałek – przewodnicząca Kapituły, ekspertka od budowania marki miejsca,
- Jacek Kowalski – specjalista od marki miejsca, wykładowca,
- Bartłomiej Sołtys – Nadleśniczy Nadleśnictwa Łosie,
- Ewa Wachowicz – producentka, dziennikarka i prezenterka telewizyjna,
- Andrzej Zarych – Dyrektor Małopolskiego Centrum Kultury SOKÓŁ.
Produkty i usługi wyróżnione znakiem marki Karpating:
- „Beskid z Jankiem” – turystyka piesza i rowerowa; Stowarzyszenie „Beskid z Jankiem”; kategoria: oferta turystyczno-rekreacyjna, oferta edukacyjna
- Ser Łużniak (ser podpuszczkowy z dodatkami: czosnek niedźwiedzi, suszone pomidory, suszone płatki papryki, czarnuszka, kminek), Ser Łużniański wędzony, Ser Łużniański wędzony z ziołami, Masło wiejskie – świeże; Spółdzielnia Mleczarska w Łużnej; kategoria: produkt spożywczy
- „Pszczoły to nie tylko miód – poznaj ich świat”; Fundacja SURVIVAL; kategoria: oferta edukacyjna
- Produkty pszczele z „Pasieki pod modrzewiami” – pyłek pszczeli i pierzga pszczela; Marcin Byczek Rolniczy handel detaliczny; kategoria: produkt spożywczy
- Miód wielokwiatowy z „Pasieki pod modrzewiami”; Marcin Byczek Rolniczy handel detaliczny; kategoria: produkt spożywczy
- Karpatella – tostella ze słonecznikiem i bluszczykiem kurdybankiem; Tortillas Molino sp. z o.o.; kategoria: produkt spożywczy
- Żywa lekcja historii w Krygowskiej Izbie Muzealnej; Grupa Rekonstrukcji Historycznej „Gorlice 1915”; kategoria: oferta edukacyjna
- Beskid Niski na Rowerze – GorliceBike; Stowarzyszenie GorliceBike; kategoria: oferta turystyczno-rekreacyjna
- Oferta pobytowa w agroturystyce Tarninowe Wzgórze – w magicznym miejscu na końcu świata…; Tarninowe Wzgórze; kategoria: oferta noclegowa
- Organizacja wycieczki turystyczno-krajoznawczej po Powiecie Gorlickim; KRISTOUR sp z o.o.; kategoria: oferta turystyczno-rekreacyjna
- Miody z pasieki „Darz Barć”: miód spadziowy, miód nektarowo-spadziowy, miód wielokwiatowy; Pasieka Rodziny Kazanowskich „Darz Barć”; kategoria: produkt spożywczy
- Mydło naturalne „Czarne złoto z Gorlic”; KAAVI sp. z.o.o; kategoria: produkt użytkowy
- Publikacja „Wędrówki Bociana Teodora”; Gabinet Psychologiczno-logopedyczny. Arteterapia. Badanie kierowców. Elżbieta Wansacz; kategoria: publikacja
- Piwo regionalne Browar Stodoła: Libuskie „Myntne”, Blask Łukasiewicza, Pogórzańskie, Rzezimieszek, Pivo Žižkove, Czerwony Topór, Trzeźwy Woźnica, Zalasowiak, Hey Gringo, Libuskie Miodowe, Libuskie Malinowe, RIS Wędzona Śliwka, 0% APA Wiśnia – Czarna porzeczka; Damian Kuc; kategoria: produkt spożywczy
- Wino Gorlickie Białe; Gospodarstwo Rolne Sebastian Kuk „Winnica Bucze”; kategoria: produkt spożywczy
Dotychczasowi użytkownicy Znaku:
- Gorlicki Jarmark Bożonarodzeniowy; Miasto Gorlice; kategoria: Wydarzenie kulturalne
- „4 Strony Karpat” Festiwal Folkowy; Gorlickie Centrum Kultury; kategoria: Wydarzenie kulturalne
- Warsztaty kulinarne z tradycyjnej kuchni łemkowskiej; Stowarzyszenie „Skrawek Nieba”; kategoria: Oferta edukacyjna
- Skrawek Natury – organizacja tematycznych imprez plenerowych w Skrawku Nieba; kategoria: Oferta turystyczno-rekreacyjna
- Wieszak drewniany odzieżowy personalizowany; ARTUR KOSIŃSKI Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe ”AREX”; kategoria Produkt użytkowy
- PIERNIK KASZTELAN BIECKI waga 420g, pakowany w atestowane pudełko kartowane, zabezpieczone folią; Polskie Piekarnie Sp. z o.o. sp. komandytowa; kategoria: Produkt spożywczy
- Kromer Festival Biecz; Bieckie Centrum Kultury; kategoria: Wydarzenie kulturalne
- Bransoletka Girlandka; Grzegorz Szpila – „KORONKARNIA”; kategoria: Rękodzieło
- Warsztaty Koronki Klockowej; Grzegorz Szpila – „KORONKARNIA”; kategoria: Oferta edukacyjna
- Święto Rydza w Wysowej Zdroju; MINERALE-MIERNIK s.j.; kategoria: Wydarzenie kulturalno – edukacyjne
- Rydzowe specjały ze Starego Domu Zdrojowego; MINERALE-MIERNIK SPÓŁKA JAWNA; kategoria: Produkt spożywczy
- Galicyjskie menu w Starym Domu Zdrojowym; MINERALE-MIERNIK SPÓŁKA JAWNA; kategoria: Oferta gastronomiczna
- Tradycyjne chleby na zakwasie: Powszechny, Pan Żytko, Ziarnucha, Leśnik, Francuz, Pani Chałka; MINERALE-MIERNIK s.j; kategoria: Produkt spożywczy
- Dżem mirabelkowy, Powidło śliwkowe; Monika Staszyńska; kategoria: Produkt spożywczy
- Wspólne zwiedzanie świata nietoperzy w Izbach; Usługomat Zuzanna Długosz, działająca pod marką: Baba z gór; kategoria: Oferta turystyczno-rekreacyjna, Oferta edukacyjna
- Odkryj KARPATING; Iwona Szary STUDIO ACTIVE Sport i turystyka, kategoria: Oferta turystyczno-rekreacyjna
- WYLEPIANKI Z KOBYLANKI – ręcznie wylepiane pierogi z tradycyjnym nadzieniem ruskim i z kapusty słodkiej; Koło Gospodyń Wiejskich w Kobylance; kategoria: Produkt spożywczy
- Wody lecznicze ze źródeł w Wysowej-Zdroju (w szklanym opakowaniu): lecznicza woda mineralna „Henryk”, lecznicza woda mineralna „Józef”, lecznicza woda mineralna „Franciszek”; ”Uzdrowisko Wysowa” Spółka Akcyjna; kategoria: produkt spożywczy
- Naturalna woda mineralna – Wysowianka (w szklanym opakowaniu): naturalna woda mineralna wysokozmineralizowana „Wysowianka” z jodem, naturalna woda mineralna niskozmineralizowana „Wysowianka Zdrój”; ”Uzdrowisko Wysowa” Spółka Akcyjna; kategoria: produkt spożywczy
Projekt budowania marki lokalnej koordynuje Lokalna Grupa Działania „Beskid Gorlicki” na czele z Prezesem Zarządu Stanisławem Kaszykiem oraz Dyrektorem Biura Małgorzatą Piecuch.
źródło: karpating.pl